Thursday, March 24, 2011

dia datang lagi~

sape yg dtg?yes.its 23rd already.dan bayi saya berganjak umurnya ke bulan yg ke 8.Alhamdulillah.syukur Ya Allah~
senang hati lihat anak membesar depan mata kepala sendiri.dan sendiri jugak yg bersusah payah membela anak yg pertama ni.oh!of coz bersama suami tercinta.tanpa beliau,siapalah aku ni.sudah pemalas.yg rajin tidur saje.ngeee~
hmm.semuanya pertama.pengalaman pertama menjadi isteri.pengalaman pertama menjadi ibu,eh eh ummi..pengalaman pertama menjaga-membesarkan-mendidik anak..pengalaman.yg banyakk sangat.yelah.anak baru satu-bukan sorang ea?hihi,so hari-hari mahu belajar.
dos and don'ts mendidik anak.bukan mudah ok.kalau kau setakat bagi makan tidurkan anak tukar pampers bila dah  penuh cuci poo poo dia-oh kalau tu saje,sumpah lah.memang tak susah pon.
tapi 'kerjaya' sbg ibu-bapa or papa-mama ni bukanlah semudah tu je.

wah tiba-tiba nak berhujah macam kau pakar kanak-kanak ke ape.tak sesuai kot.cet!

zaydan semakin bijak.alhamdulillah lagi.kesihatannya pun baik.sepeti bayi lain juga.normal.kalau terasa anak aku hebat,sebenarnya tu perasaan jakun.haha.yelah.anak org lain pun pandai mengesot,merangkak,memapah,duduk.kann?kalau aku tibab2 nak bangga2kan anak aku,macam eh apehal lah kau ni.tu normal je kot.beza cepat dgn lambat je.lain bayi lainlah achivement da.begitu~heheh.

nak speaking macamlah pandai sgt.dah bertahun habis form 6 kau tu.huhu~

tp kan as a mom,same like moms yg lain.mestilah teruja nak share perkembangan bayi masing-masing.so,samelah dgn aku ni.lagilah anak sulung,so jakun adalah perkara biasa.ehehe.

zaydan belum merangkak lagi.so far baru nak merangkak lah kan.dptlah setapak dua.eh bukan setapak kat selangor tu.setapak kat mmana tah.ak pun tak tahu.huhu~
duduk sendiri pun belum boleh,kalau aku yg duduk kan,bolehlah dia duduk.tu pon huyung hayang lagi.kene pegang belakang dia.kalau tak mmg terbaring lah balik.hehe.
aku selalu je kalau pegi makanm kat mana,letak je dia dlm baby chair sane.sbb aku nak makan adalah senang.oh kejamm nye~teehehe
oh zaydan dah lama duduk dlm walker.dah sebulan dah.tp baru semalam aku belikan dia walker.sebelum ni pinjam mak ngah dia punya je.
nampak tak?nampak tak?kedekutttt punya mak.haha.takpe belajar jd org susah dulu.

berat badan dia last timbang 7.1kg.31 hb ni nak g KK lg.check up.rasanya dah takde injection lg kot.err tak pasti pulak.

entry kalini tak de gambar zaydan ngam2 8bulan.tp sbg pemanis mulut(?) inilah hidangannya,

family mertua c=
 .

#gambar ni time masa majlis resepsi adik ipar perempuan yg bongsu~zaydan adalah badmood sbb mengantuk.bukan majlis dia pun,dia tak cukup tidur jugak.olohhh cian.~

heros

#bersama pengantin dan heros aku.teehehe.jubah kauu~aku dengan baju kelawar atau nama glamer caftan.yes,aku adalah mengmbang macam preggy mommy.huhu~

keluarga bahagia~
#HAHA.sila makan hati dgn caption yg tak ley blah tu.sbb ni pengantinlama yg sentiasa perasan mereka pengantin baru padahal tengah tunggu anak baru.eishhh.sape kata sekarang?3 tahun lagi lah.auwww~;p

No comments: