Monday, March 7, 2011

la tahzan

ya habibi ya maulana.eh tiba nak ckp arab.ehehe.
rasanya ramaiiiiiii yg pernah dengar 'la tahzan' ni..tp dimana ya.?
haa sini aku kasi tahu.alaa buku yg tebal berinci  tu kan?
yg kale kuning kulit bukunya tu.haa betul lah tu.kann..
hiks~ada sebuah kat rumah.tak khatam lg.teehehe.

tp bukan nak cite pasal buku tu pun.
cuma pinjam tajuk dia saja.la tahzan means jangan bersedih.
ok faham murid-murid(?)

dalam dunia yg fana ni,aku tahu bukan aku sorg je yg sedih.
anak aku yg 7 bulan tu pun tahu sedih kot.
haa..betul tak?baby zaman moden ni,dalam pantang pun da ada perasaan.
contoh anak sendirilah.dlm pantang da pandai bermain.ketawa bila di agah-agah.
diajak bual pun boleh dia melayan.
mak aku selaku nanny pun ckp..budak skrg~
budak dulu lain.diam je.lepas lahir pun tak celik mata lagi,
budak skrg kelua perut je mata sudah melilau-lilau.
eh,mcm m daud kilau pulak.hiks~

ok lah aku sebenarnya nak share video.
credit utk adik aku yg post video ni suruh kami sefamily ditanah air
menyaksikan video ini secara berjemaah.
seluruh isi keluarga mesti tonton termasuk zaydan ku syg.
utk masa depan katanya.
baiklah adikku yg jauhh di perantauan jordanian.
cpt sikitlah pulang.tarbiah anak-anak saudara mu disini.
semoga mereka memfollow jejak langkah unclenya yg soleh
ni.ameen~

eh soryy.terjejak kasihan pulak.teehehe.here the video.


No comments: