Sunday, February 27, 2011

23 haribulan

23 februari 2011.

zaydan turned 7 months.oh sudah besar.asal tambah bulan je mesti ckp sudah besar.hihi
mestilah kan.takkan makin lama makin muda kot.

so far zaydan makin cerdik.mulut tu yg aku suke tu.tak tak tak.tu perkataan famous dia.
so kire cane tu?da pandai ckp ke da pandai melawan tu?teehehe.

oh oh sebenarnya zaydan da duduk dlm walker.tapi dia belum pandai duduk lagi.skrg dia sedang berusaha utk duduk.puas cari baby seat,err yg utk buat mandi pun boleh tu,tau tak?
cari kat tesco takde pon.tangan dan daya tahan tubuh nak menampung zaydan skrg ni mmg da kurang upaya.
namun ku gagahi jua.hmm gagah tak gagah tak?phew!

apalagi ye?hm...makan spt biasalah.kadang dia pelahap,kadang bergaduh nak suap dia makan.
sabar jelah.aku gilirkan makan dia.bangun tidur nestum dan malam akan aku bertarung siapkan bubur blend utk santapan buah hati pengarang jantung aku sorg tu.
skrg ni pun sedang berkira-kira menyusun jadual nak bagi dia makan hasil air tangan aku sendiiri.
cett!gaya ckp macam aku masak sedaplah sgt.padahal tak expert pun masak ni.kesian gile ok kat diri sendiri.

so apa lagi ea?oh ye.check up!ni nak cite ni.cuba teka kat mana silapnya.
bulan lepas g checkup kat KK berat zaydan adalah 6.8kg.then after 1 week ++ camtu,iaitu sebulan yg lalu,
saja akak ipar aku timbang dia kat klinik biasa and its 7.1kg.kisahnya bermula bila mana aku timbang zaydan kat KK haritu berat dia  7.1kg lagi.eh eh eh..biar betul dia ni?!
sgt tak puas hati.xkanlah seratus gram pun tak naik kot.anak aku mkn angin ke ape selama ni ek?huhu.
so decide nak timbang semula dia kat klinik biasa.tp macam segan miaww miaww pulak dtg semata-mata nak timbang kannn?

so inilah dia budak 7bulan dan umminya,c=

2 comments:

Rosie Rose said...

alololololo tiutnya anak beranak berdua nih... ^__^ budak mmg cepat membesar kan. kalau la dia leh menten bb jerkk... erk! leh ker??? hiksss

kimmy said...

comel sungguh ibu dan anak ini.