Monday, August 1, 2011

Ramadhan Kareem 1432 Hijrah.





Lafaz niat puasa Ramadhan.
نَوْيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءٍ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ ِللهِ تَعَالَى

Maksudnya : Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan fardu Ramadhan pada tahun ini kerana Allah taala.

#Nawaytu saumaghodin an adaa ee fardhi romadhoona hazihis sanati lillaahi taala.


Alhamdulillah.Ramadhan ke tiga buat aku dan suami.Pertam kail menyambut Ramadhan sbg suami-isteri adalah pd
2 tahun yg lalu.Tahun pertama aku bergelar isteri dan dia,suami.


ehehe.newlyweds.romantik gitu.romantik ke?
ok,lepas saaja raya,aku disahkan hamil.
sapa yg sahkan?aku sendirilah.haha.gigih kehuluhilir ceh taklah!aku ke
farmasi je pun membeli pregnancy test.
dgn badan tak sihat,mcm masuk angin,kau tahu?bukan separuh hari,tp sehari sunuk sampai aku
menangisi nasib diri.berkali-kali fikr,apalah yg aku salah makan ni?
tidaklah lena tidur malam tu.siap-siap kene marah
dgn suam sbb tak reti diam.yelah,da pag-pagi nak pergi keje.
haihh sabaaaaaar jelakan masa tu.ada kene cepuk subuh-subuh buta.
sakit,pastu kene marah..tidak terimaa.=(

lepas nangis diam-diam terus tertidur tak sedar.sedar sudah tengahari.bingkas
bangun!dpt wahyu yg pasti dr ALLAH,''aku mengandung ke..?''
ok berdegup kencang bila tiba-tiba hati terdetik sedemikian rupa.
yg pasti aku tak selesa,klinik please.tak larat..lantaklah kepala ni berat berapa kg pun.zasss
meluncur.dlm otak ni,klinik ke farmasi.?aish.hati berat ke farmasi.masuk-masuk terus tanya pregnancy test.mmg tak pernah berkenalan sblm ni,ok pernah test skali tu pun akak yg belikan.boleh?
sempoii je akak aku.sgt maha tak sabarnya masa preg.test sudah digenggaman.sampai terfikir nak shi-shi je
dlm kereta.serius,aku excited.!walaupun tak pasti.walaupun keyakinan aku 50-50 je.
50 bersedia utk nangis,50 lg utk lompat sampai cucur atap!
haha.kenapa nak nangis?sebab aku pernah test sekali sblm tu,
and its -ve.yea..yg akak aku belikan tu.ehehe.terus mcm hampa.so kali ni,mcm taknak
excited 100%.boleh?berdebar kauuu!so pengajarannya,aku dptlah merasa perasaan
org yg lambattttt dpt anak and yg sewaktu dgnnya.ok,sgt sentap.sgt-sgt depressed!
#pdhal aku n husband yg rancangg mmg nak lambat dpt baby.
konon nak honeymoon bagailah.tp family da sibuk-sibuk
potpet sanasini,terpengaruh aku dek provokasi mereka~wahh!haha.
sampa rumah berlari ke langit,eh ke toilet.bkn nak shi-shi sgt,tp
mmg beria-ia nak test urine.
....
and its +ve!yeayyyyyyyy!!menangis.Allah!Allah!Allah!
terus call hubby.dia ketawa je.dia kata'da agak da..'
elehhhhhhhh.menciksssssss.terus kecoh kecoh kat family semua.haha.
mmg boleh ganti Fara Fauzana masa tu.hehe.
ok,im mommy to be!6 minggu hamil.balik dr klinik,esoknya bermulalah 'morning sickness'.
Ya Allah.igauan ngeri ye.huhu.


ok.tahun ke 2 beraya,kami dah bertiga.!yeeayyyy!hihi.inilah gambar pertama dan bertiga.ok mmg tak berbaju raya sbb tidak kemana-mana.kan baru habis pantang c=
takde baju raya,tp ada baby raya.

raya tahun ini masih bertiga.takdenya berempat lg.uhuhu.serammmm~

salam ramadhan dr aku dan keluarga.smg ramadhan kali ini penuh makna.


No comments: