Thursday, May 5, 2011

9 yang terindah.

mak ahh tajuk gila jiwangg.ahaha.padahal nak cerita(lagi) pasal anak sulung ku seorg tu je.boleh nak jiwang?
oh whatevaaahh.

masuk je bulan yg ke 9 ni,zaydan da bergigi.wahhhh.sgt wahhhh tau?sbb cam jakun gitu.HAHA.
masa dia otw masuk ke 9 bulan,ade dia mengencesss air liur bercucuran siket(padahal itu bukan kebiasaan dia).sudah ku bilang sama emak(aku),dia nak tumbuh gigi kot mak?
tp mak ckp taklah.(nak sedap kan hati sebabnya sebulan sebelum tu aku perasaan ada gigi kat gusi dia.huhu.rupanyaa terlebih imaginasi.;p)
and lebih kurang a week after that 'conversation',masa tu dlm kereta,zaydan sibukk nak gigit jari aku.aku pun diam kan saja(walhal kebiasaannya aku akn tarik jari-tanda tidak membenarkan.yelah tgn kita berkuman ok.sgt pantang larang masukkan jari keapa dlm mulut.kuman!BIG NO.)
so mmg cantik dah Allah susun.rupanya nak inform dekat gusi sudah ada gigi!yeayyyy!hihi.
wahh mmg aku paling jakun punya ummi lah time tu.terus jerit,ok terjerit sebenarnya-B,ade gigilah!abg da ade gigi!(oh malunyaa..naseb baik suami.HAHA.ok tipu,tak malu pun ;p)
encik B(abi) pun jd excited.dia pun sibuk jugak ah nak masukkan jari dia pulak.ek elehhh.tak percaya lah tu!

sudahnya,ummi zaydan ni pun sibuklah canang satu famili-anak dia da tumbuh gigi.gila tak canang kann..teehehe.

ok,skrg gigi kedua pun baru nak tumbuh selepas 2 minggu gigi pertama menjelma..wahh! cepat kan?(ke normal atau terlambat..hehe)

oh masih tak berpeuang nak ambil gambar gigi sulung zaydan utk tatapan umum~

tamat cerita gigi.

baru nak berani utk merangkak.ok yg ni kedengarannya agak terrlambatlahkan.tp bayikan berbeza-beza achievementnya.bukan bayi saja,org dewasa,separa dewasa,remaja,pendek kata - manusia.semua berbeza.rambut sama hijau,hati sendiri-sendiri.kan(?)

baru nak berani means zaydan ni ade terlebih sifat takut or gayat lah dlm diri.itu baka dari ladang akulah tu.asalnya dari emak aku.hehe.tak boleh nak ckp ape lahkan.sifat keterunan ke tu?hihi.

lepas dah berani merangkak(terkedek-kedek),dia mahu memapah pulak.mcm laju je aku tengok perkembangan dia bulan ni.
sejak tumbuh gigi,dah pandai tegur org,menyapa/sapa.
da da da,tak dengar lagi.mungkin da lupa kot dia.ke tak mainlah da ber-gigi ni sebut da da da ummi.kata zaydan dlm hati(agaknyalah~hehe)
klau sapa or nak panggil org tu,'eh..' dia sebut.tp ayat feberet dia - 'eyy tehh'.berulang ulang dia sebut.mcm nak mintak air teh.
pandai menjawab pun iya.kalu aku membebel kat dia,dia jwb 'ahh..!'
pastu mmg mintak kene cim lah tu.pandai sgt menjwb.HAHA.sejujurnya aku geram.tersgtlah menghiburkan.ah!apa pulak menghiburkan ni.

9 bulan c=


inilah budak 9 bulan tu.dlm walker pinjam.walker zaydan colour oren.cantekkkk~(tetiba)
nampak tak?nampak tak?yaaaa dia da trimmm rambut panjang dia tu.ingat nak simpann panjang,tp macam rimas je dia.sudahnya pangkas sajalah.nalpak tak muka dia dah tak rimas?HAHA.

kejap lg dpt tengok aksi-aksi ketika rambut sedang dipotong.

abaikan si gemok dibelakang tabir.
ini gambar zaman kegemilangan-lah sgt ketika rambut masih panjang.serabut ea?aku nampak comel je.HEHE.
korg suka yg mana?eh nak main suka-suka pulak.suka-suka je.

ni antara aksi-aksi nya.harap layan.huhu.watak yg terlibat-

pen'dukung' : abi
hair dresser : uncle amy(pakcik zaydan,adik ipar akulah)
pen'tak buat dia meragam' : ummi(aku derr..)









hasilnya?

                                                                         TADAAA!




bagaimana?ada ibu mama ummi mummy nak 'chopp' sibujang aku ni?TEEHEHE



























































No comments: